sports

Jakob Ingebrigtsen: – Målet er å være 100 prosent tilbake i 2027

Løpestjernen Jakob Ingebrigtsen (25) ser framover. Sesongens høydepunkt, EM, er fortsatt usikkert. – I hodet mitt er målet å være konkurransedyktig og 100 prosent tilbake i 2027, sier Ingebrigtsen til Run Outside. – Men hvis jeg er klar til å konkurrere mot slutten av sommeren, så kommer jeg selvfølgelig til å begynne da, sier han. VG omtalte saken først i Norge. Diamond League-sesongen starter 16. mai. Bislett Games-stevnet arrangeres 10. juni. Det blir uten Ingebrigtsen på startstreken. Friidrettsstjernen er riktignok tilbake i trening etter akillesoperasjonen i vinter. Men han trenger tid. 25-åringen mistet store deler av forrige sesong, men rakk å bli klar til VM i Tokyo i september. Der var ikke grunnlaget godt nok til å hamle opp med de beste. Friidretts-EM er i Birmingham mellom 10. og 16. august. (NTB)

Original source: NRK →